Om Antero

Aktuellt

Kontakt
Aktuellt
2007-02-20

Kvalitetsarbete en hjärtesak för oss och till glädje för er!

Jag har under många år arbetat med att på olika sätt utveckla kvalitet. Det började 1992 när jag arbetade som MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska i kommunen). Sedan fortsatte arbetet som ansvarig för att utveckla kvalitetssystem inom två privata vårdbolag. Som examinator för Utmärkelsen Svensk Hälso- och Sjukvård var arbetet intensivt men lärorikt men enligt min synpunkt rätt komplicerat.

Under de första åren såg man det som något som någon annan skulle ta hand om eller som något "nödvändigt ont". Man trodde att det egentligen inte var något som man hade nytta av eller t.o.m. en övergående trend men mest av allt en massa extrajobb till ingen nytta. Inom hälso- och sjukvården ansåg man dessutom att verksamheten var så komplicerad att det i princip var omöjligt att använda något av de etablerade modellerna.

Vi har successivt, även inom vården, insett att kvalitetsarbetet är något som alla måste delta i, att det är något som är både till nytta för kunderna och för verksamhetens effektivitet.

Inom Antero AB arbetar vi systematiskt med kvalitetsarbetet. Det börjar redan innan gästerna anländer genom att all personal får ta del av våra policys och våra program som utvecklats utifrån aktuell kunskap och erfarenhet.

Sedan tar vi reda på vilka mål varje gäst har, preciserar vad man vill uppnår och konkretiserar träningen i ett individuellt anpassat program. Fortlöpande följs upplevelser upp genom samtal och i slutet av behandlingstiden följs både behandlingsresultat och upplevelser upp på ett systematiskt och formaliserat sätt. Resultaten sammanställs i en rapport som vi använder som underlag för vår egen utveckling. Rapporten delges till våra uppdragsgivare och den
publiceras på vår hemsidan.

Att arbeta kvalitetsinriktat har fler syften; vi vill att våra anställda i teamet känner sig trygga med att vi använder de "rätta arbetsmetoderna" så att de kan göra ett bra jobb. Det är avgörande för att personalen skall trivas och komma tillbaka till oss. Att ha ett stabilt team är viktigt för mig eftersom de är vår viktigaste tillgång. Det är framför allt teamet som skall se till att ni mår bra och det är för mig en hjärtesak att ni trivs och uppnår goda resultat av er träning.

Kerstin Karlstedt
Tidigare artiklar
2018-02-28
Vårens resa är nästan fullbokad - 2 rum kvar

Läs mer ›
2017-02-23
Läs om vad våra kunder tycker

Läs mer ›
2016-10-22
Åter från Kreta

Läs mer ›
2016-06-21
Bara 1 rum kvar till höstens resa

Läs mer ›
2013-07-08
Nästa resa

Läs mer ›
2013-01-14
Till våren kommer poolen att vara uppvärmd

Läs mer ›
2012-11-25
Vårens resa går till Kreta

Läs mer ›
2012-05-01
Rekreation och rehabilitering

Läs mer ›
2011-10-09
Nu är vi på Kreta

Läs mer ›
2011-04-29
Nu är vi på Kreta igen

Läs mer ›
2010-10-18
Nu är vi på Kreta!

Läs mer ›
2010-04-13
Nya resmål i höst

Läs mer ›
2010-01-15
Hösten 2009 gruppen

Läs mer ›
2009-10-18
Rapport från Alfaz del Pi

Läs mer ›
2009-04-30
Introduktionserbjudande till varma, sköna, härliga Thailand!

Läs mer ›
2009-04-20
Nyss hemkomna från en träningsperiod i Spanien!

Läs mer ›
2008-12-29
Reuma-Sol vår destination i vår!

Läs mer ›
2008-09-30
Nu reser vi till soliga Gran Canaria!

Läs mer ›
2008-06-27
Datum för höstens resor

Läs mer ›
2007-12-18
Vi kommer inte att organisera några resor för reumatiker till Islantilla i Spanien i vår

Läs mer ›
2007-11-01
Konstutställning på Oasis

Läs mer ›
2007-05-21
Trollerikonster på Oasis!

Läs mer ›
2007-04-26
Succén fortsätter!

Läs mer ›
2007-02-27
Nu kan du få ersättning från Stockholms läns landsting även som privat gäst!

Läs mer ›
2007-02-20
Kvalitetsarbete en hjärtesak för oss och till glädje för er!

Läs mer ›
2007-02-20
Stimulerande miljö ökar cellnybildningen i hjärnan efter stroke!

Läs mer ›
2007-02-20
Strokeresan framflyttad till 12 maj

Läs mer ›
© 2009 Antero AB    |   Box 34, 619 21 TROSA    |    Tfn 070-7881546   |    info@anteroab.se    |    Cookies